Az eladó felelös a hibás termékért és a vevö köteles a panaszát azonnal érvényesíteni az eladónál az érvényes panaszeljárás szerint.
A panaszeljárás vonatkozik a vevö által az eladótól megvásárolt termékre az üzlet internetes oldalán az E-kereskedelemben és a cég telephején vásárolt termékre is.
A panaszeljárás ebben a formájában érvényes az összes üzleti ügyekre, kivéve ha szerzözödésben más garanciális feltételekben voltak megegyezve.
A vevönek csak arra a termékre van joga garanciára az eladóval szemben,mej termék hibáját a gyártó,szálító vagy az eladó okozta,érvényes rá a garancia és az eladótól volt megvásárolva.
A vevö köteles azonnal a termék átvételekor a terméket ellenörizni.Ha ezt nem teszi meg,csak akkor érvényesítheti a hibás termékre vonatkozó jogait,ha bizonyítani tudja hogy a termék már hibás volt a termék átvételekor.
Az eladó köteles panaszt felvenni bármej telephejénn,ahol a panaszfelvétel lehetséges,vagyis a saját székhejénn,vagy egy kijelölt szeméjnél a jogi rendelkezéseknek megfelelöen § 18 pont 3 törvény.
Az eladó köteles bebiztosítani a panaszfelvétel hejszínén az 1.9 pont panaszeljárás alapján ojan személy jelenlétét aki jogosult a panaszfelvételi ügyek intézésére a § 18 pont 3 törvénynek megfelelöen.
A vevö köteles hibás termék esetén,haladéktalanul panasszal élni az eladóval szemben.Ha ezen kötességét elmulasztja,elveszti a jogát a hiba ingyenes eltávolítására az eladóval szemben.
A vevönek nincs joga a garanciára abban az esetben ha a szerzödés megkötésekor az eladó részéröl figyelmeztetve volt a termék hibájára,vagy azon hibákról mejjekröl tudnia kellett, figyelembe véve a szerzödéskötés feltételeit.
Az eladó fentartja a jogát a hibás termék, másik azonos,hasonló müszaki paraméterekkel rendelkezö termék cseréjére.
A jótállási idö meghosszabodik a termék garanciális javításának idejével,mivel ez idö alatt a vásárló nem használhatta a terméket.
Minden jogosan érvényesített garanciális javítás ingyenes.
A garancia intézése csak a termék garancialis javítására vonatkozó eljárásra érvényes.
Többszörös garanciális javítás alatt a hibás termék azonos hibájának több mint kétszeri garanciális javítása értendö.
Garanciálisan javítandó hibák három fajta hibáig javíthatók eggyidejüleg.
A reklamácios idöszak az,az idö emelyen a vevö nem tudja az árut használni.Ez az idö nem lehet több mint 180 nap.